فال حافظ

فال حافظ اندروید,فال حافظ اندروید رایگان,فال حافظ آندروید,فال حافظ android,فال حافظ موبایل اندروید,فال حافظ صوتی اندروید,فال حافظ گویا اندروید,دانلود فال حافظ اندروید با تفسیر,فال حافظ سخنگو اندروید,

فال حافظ

فال حافظ اندروید,فال حافظ اندروید رایگان,فال حافظ آندروید,فال حافظ android,فال حافظ موبایل اندروید,فال حافظ صوتی اندروید,فال حافظ گویا اندروید,دانلود فال حافظ اندروید با تفسیر,فال حافظ سخنگو اندروید,

خواص جوانه ماش

خواص جوانه ماش

خواص جوانه ماش برای پوست صورت , خواص جوانه ماش برای کودکان , خواص جوانه ماش در بارداری , خواص جوانه ماش در بدنسازی 

جوانه ماش حاوی مقادیر بالای انواع ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و فیبر است که برای سلامتی بدن ضروری هستند؛ جوانه ماش سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، باعث چاقی صورت می شود و به عنوان یکی از بهترین منابع گیاهی پروتئین برای گیاهخواران و خام گیاهخواران شناخته می شود.ماش حاوی مقادیر بالایی فیبر نامحلول و نشاسته‌ی پایدار است که با مهار آسیب DNA و قطع خون‌ مورد نیاز برای رشد تومور سرطانی، به مقاومت بدن در برابر سرطان روده‌ی بزرگ کمک می‌کند. مصرف روزانه‌ی ماش و حبوبات خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را ۴۲ درصد کاهش می‌دهددر این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص جوانه ماش برای کودکان و پوست صورت در بارداری و بدنسازی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

طبع جوانه ماش

طبیعت جوانه ماش سرد و خشک می باشد. جوانه ماش حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B5، ویتامین B6، فولات، ویتامین C، ویتامین K، منگنز، منیزیم، آهن، پتاسیم، مس، روی، سلنیوم، فیبر و پروتئین می باشد. طرز مصرف جوانه ماش جوانه ماش را به صورت خام بیشتر برای تهیه انواع سالاد جوانه ماش و ساندویچ و به صورت پخته برای تهیه انواع غذا و سوپ با جوانه ماش استفاده می کنند.

خواص جوانه های غلات

وقتی جوانه‌ی غلات مقداری از نشاسته‌ی خود را از دست می‌دهد، مواد مغذی دیگر آن مثل پروتئین‌ و ویتامین‌ها کمی افزایش می‌یابد و از آنجا که مواد معدنی خاص، مخصوصا آهن و روی می‌توانند به عناصر زیستی تبدیل شوند یا به راحتی جذب شوند و مورد استفاده‌ی بدن قرار بگیرند، بنابراین از این لحاظ جوانه‌های غلات و حبوبات به‌خصوص جوانه‌ ماش منابع غذایی مهمی هستند و مزایای ویژه‌ای به‌خصوص برای گیاه‌خواران دارند. این افراد معمولا به خاطر کمبود این مواد مغذی به آنها نیاز پیدا می‌کنند و جوانه‌ ماش هم یکی از این مواد خوراکی مغذی است که کمبود ویتامین را در این افراد جبران می‌کند.مقادیر قایل توجه فیبر موجود در جوانه ماش باعث سلامت دستگاه گوارش شده و با بهبود حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند.

خواص جوانه ماش برای پوست و مو

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در جوانه ماش باعث افزایش تولید کلاژن پوست شده و با رفع چین و چروک به جوان سازی پوست صورت کمک می کند. ۲٫ درمان ریزش مو جوانه ماش، حاوی مقادیر بالای آهن و مس است که به بهبود گردش خون در پوست سر کمک کرده و با تقویت فولیکول های مو به درمان ریزش مو کمک می کنند.

کنترل دیابت با جوانه ماش

یک خاصیت جوانه ماش کنترل دیابت است. از آنجا که مواد خوراکی با شاخص گلیسمی پایین، سطح قند خون را به آرامی و به مقدار کم افزایش می‌دهند، انتخاب‌ ایده‌آلی برای افراد مبتلا به دیابت هستند. جوانه‌ ماش هم شاخص گلیسمی پایینی دارد و مانع بالارفتن سریع و خطرناک قند خون و انسولین که سلامت عروق خونی را تهدید می‌کنند و بیماری‌های قلب و عروق را افزایش می‌دهند، می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد اضافه کردن ماش به وعده‌ی غذایی که شامل مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالاست، قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد.

مصرف جوانه ماش در بدنسازی

مقادیر بالای پروتئین موجود در جوانه ماش به عضله سازی ورزشکاران در بدنسازی کمک می کند. کربوهیدرات موجود در جوانه ماش به ریکاوری عضلات بدنسازان پس از تمرینات سخت بدنسازی کمک می کند.

خواص جوانه ماش برای سرطان

احتمالا جوانه‌ها دارای خواصی مشابه خواص دو عنصر شیمیایی سیانید و بنزآلدئید (دو ماده شیمیایی قدرتمند که سلول‌های سرطانی را می‌کشند) هستند، اما توسط سلول‌های طبیعی بدن دفع می‌شوند و عوارضی ندارند. قسمت عمده‌ی یک جوانه را کلروفیل آن تشکیل می‌دهد که خواص ضد سرطانی دارد. از طرفی جوانه‌ها حاوی میزان بالایی آنتی‌اکسیدان‌ از جمله ویتامین C، روی و سلنیوم هستند که با فعالیت رادیکال‌های آزاد (موادی که در بدن ما تولید می‌شوند و می‌توانند به بافت‌ها آسیب برسانند و روند پیری را سریع‌تر کنند) مقابله می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.